Als u voor de eerste maal een aanvraag voor een minilening gaat doen dient u een aantal documenten mee te zenden. Deze documenten zullen worden beoordeeld door de afdeling ‘Acceptatie’ van de geldverstrekker. De documenten kunnen worden ingezonden per e-mail, fax of per post. Stuurt u de documenten met per post naar de financieringsmaatschappij dan zal uw aanvraag één werkdag vertraging oplopen. U dient de volgende documenten ter controle aan de geldverstrekker te tonen:
- Een geldig identificatiebewijs zoals een paspoort, ID-kaart of een rijbewijs
- Een recent bewijs van inkomsten zoals een loonstrook
- Een recent bankafschrift of een uitdraai van internetbankieren
Er zijn minilening aanbieders die een garantstelling eisen en dit kan in de vorm van een persoon. In dat geval zal deze persoon ook enkele documenten moeten insturen, welke dit zijn kunt u lezen op de pagina ‘Minilening aanvraagprocedure‘. Meer informatie over de garantstelling kunt u vinden op de pagina ‘Minilening garantstelling‘.